An Electric Scooter Community on a Mission to Stamp out Transportation Mediocrity.

Enjoy the juice
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By Jevako030
#58230
scootermodding wrote:
Mon Nov 06, 2023 7:14 am
can someone recommend me a charger? anything up to 46v should be fine right? how are you guys charging yours? through the old hp pin on bottom?
If you have a 36v battery or a 52v battery, you must use a suitable charger. So one of 42v or 58.8v. With an "8 mm" power plug you can charge it from the bottom.
By jobsdone
#58303
So I got this Lime Gen4 / V4 Battery Model: Lime-B20s (10INR19/66-4) and I am wondering if it is possible to activate somehow the power output without bypassing the BMS, like shown in some videos, for instance,


Is it possible to connect some pins at the 6 pin connector to activate the output, similar as on the Tier Swap batteries? Or is lime having a CAN interface built in, which is expecting an unlock key or something?
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By Jevako030
#58400
jobsdone wrote:
Sat Jan 27, 2024 2:39 pm
So I got this Lime Gen4 / V4 Battery Model: Lime-B20s (10INR19/66-4) and I am wondering if it is possible to activate somehow the power output without bypassing the BMS, like shown in some videos, for instance,


Is it possible to connect some pins at the 6 pin connector to activate the output, similar as on the Tier Swap batteries? Or is lime having a CAN interface built in, which is expecting an unlock key or something?
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Yes is Canbus systeem, replace the Bms is best and safe. The man on the video is worst.
By Bullseye1977
#58405
Jevako030 wrote:
Mon Jul 03, 2023 10:31 pm
Bullseye1977 wrote:
Tue Jun 20, 2023 3:19 pm
Having an old EB100B OKAI Bicycle that has the same battery as the ES400B. It has no power and is completely dead. I'm trying to remove the battery but no luck. Drilled the holes really open but it is really not moving. Any sugestions?
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You have to make a hole at the top side, then you can unlock it with a bicycle spoke
Got the Battetry out!! Finally is was a hell of a job two layers of metal and then the internal lock came loose. The Battery is a RPH0002 47V 14.4Ah 676.8Wh max charge voltage 54,6V DC. So nice specs :) but the thing is. What BMS to use? It is 47V that means when using a 48V or even a 52V BMS is reads a low voltage in normal use? Can some one explain or help?
By Bullseye1977
#58406
Removed the Battery RPH002. Removed the top and bottom caps. It main case is a aliminum extrusion profile. The whole body is filled with the grey epoxy. It is easy to remove but is is also from top to bottom between the battry pack and the extrusionprofile. So i will not move it is completly filled and stuck. How did you guys removed the epoxy. The expoxy needs to removed before i can slide out the batterypack.
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By Bullseye1977
#58407
dieu2626 wrote:
Tue Dec 07, 2021 11:42 am
Philipe Af wrote:
Mon Dec 06, 2021 1:35 pm
dieu2626 wrote:
Mon Dec 06, 2021 4:48 am


oui exactement j'ai essayer avec 2 controlleur diferent tj la meme panne la roue broute je viens de commander un boitier pour tester les phase et capteur hall pour voir si defois un probleme se pose la dessus mais j'ai des doutes car la trot et toutes neuve pratiquement
Oui c’est possible car j’ai récupéré une que était endommagé et j’avais le même problème. De toute façon, pour l’instant pas possible de utiliser le contrôleur d’origine ( comme dans l’ancien modèle lime gen3) et le matériel de chez lime est trop fragile. J’ai une trottinette de chez Uber faite avec plusieurs trottinettes cassées qu’on trouvait partout pendant le premier confinement et jamais eu un seul soucis. J’ai préparé 2/3 lime que des collègues m’ont ramené a là même époque et que des problèmes de châssis, de route ou même d’assemblage. A ce jour la Lime 3 c’est la plus aboutie et très simple a faire rouler sans rien remplacer. La lime 4 c’est compliqué du a son système CAN bus donc pour la faire rouler il faut tout changer. Même la batterie il faut la shunter sinon elle se met en sécurité. J’attends le nouveau logiciel et peut-être que après on pourra faire pareil comme la lime 3. Pour l’instant ce n’est pas viable de prendre une et tout changer. Limite je préfère une Dot ou Bird que c’est plus facile. Cdt
perso on me la donner car celle ci le guidon etait ecraser et tous les cable arrachee du coup je me suis dit pourquoi pas essayer de lui redonner vie mais comme tu dit je me suis confrontee deja a la charge de la batterie (vu trop tard la methode de shinte) pour la charger du coup j'ai tous decouper et je viens de finir de souder le bms c bon cela marche les accus sont des 21700 moins de place que les 18650 je me suis attaquer a la peinture car j'ai tj pas recu mon boitier de test de phase et capteur hall pourtant la roue ar et une roue standard avec cable 9 pin vraiment etrange ce probleme de roue tu pense que c du a la connectique du can bus qui aurait bloquer celle ci? moi je penser a un capteur hall decaller de la phase et celle ci se mettrer pas en marche j'ai vu une video pour le remettre en ordre mais mon controlleur ne propose pas cet option pas evident j'ai deja tester 3 roue de trot avec ce controlleur et tous marche sans probleme mais la ca bloque c le seul point qui me freine j'ai bien trouver une roue en 10p et 48v cela a un cout de 120€ Image Image Image Image Image
Can you explain how you got the batterypack out of the casing? The epoxy is making this impossible?
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:shock: Hello Street I found a battery and som[…]

https://i.imgur.com/p781HhU.jpeg https://i.imgu[…]

I am so late for the news, Superped/Link probably […]